10 Nisan 2018 Salı

Deniz kaplumbağaları


         
      100 milyon yıldan daha uzun bir süredir devamlılığını sürdüren deniz kaplumbağaları son 200 yıl içerisinde insan faaliyetleri yüzünden nesli tükenme tehlikesinde.
          Deniz kaplumbağalarının her 1000 yumurtasından sadece 1 tanesi yetişkinliğe ulaşabiliyor.Deniz kaplumbağaları yumurtadan çıktıktan sonra hem diğer hayvanlar tarafından  hemde denize ulaştığında daha büyük balıklar tarafından avlanıyorlar. Caretta caretta ve yeşil deniz kaplumbağalarının en önemli yuvalama yerleri Yunanistan ve Türkiyededir.

Onları tehdit eden faktörler ;
*Kaplumbağa eti yumurtası ve yağı için yakalanıp tüketilmesi
*Kontrolsüz yapılaşma
*Kaplumbağa derisinin eşya yapımı için kullanılması.
*Deniz kirliliği, örneğin, deniz kaplumbağalarının pet şişelerini deniz anası sanıp yemesi ve boğularak ölmeleri.
*Küresel ısınma yumurtadan çıkacak yavruların cinsiyetini etkilemesi ve dişi-erkek nüfus orantısını bozulması,böylece nesli tükenme tehlikesine girmesi. 
Bugüne kadar korumak için yapılan önlemler ;
 *1988 den beri önemli sahil şeritleri tespit edilmekte ve koruma altına alınmakta
 *Deniz kaplumbağası izleme,araştırma ve koruma  çalışmaları yürütülüyor.
 *Diğer hayvanlardan korumak için kum altı kafesler,Sıcaklık ölçerler yerleştiriliyor ve markalama yapılıyor.

2 yorum:

  1. blogunuzu ilgi ve beğeniyle okudum. İzleyiciniz oldum.Yazı şiir ve resimlerle bezadiğim blogumu izlerseniz sevinirim.
    http://erhantigli.blogspot.co.at/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim.Ben de ziyaret etmiştim sizin blogu ve oldukça beğenmiştim.Zaman buldukça ziyaretler yapacağım :)

      Sil